Afgestudeerd als Econoom!

Gisteren ben ik afgestudeerd aan de Erasmus School of Economics voor de Master in Economics and Business, programma Economics of Markets, Organisations and Policy. Dik tevreden met het cijfer (8) voor de scriptie en het finale resultaat van een “Good” voor de gehele Master. Martin is blij.

Zoals ik al eerder vertelde in “Economie thesis ingeleverd” ging mijn scriptie in op het verband tussen automatische stabilisatoren en de conjunctuur cyclus. Lang verhaal, erg interessant maar te lang voor hier. Ik verwijs maar even kort naar een actueel artikel:

nu.nl: Ongelijkheid arm en rijk Amerika bereikt Afrikaans niveau
Het interessante hiervan is nu dat ik onder andere in mijn thesis heb geconcludeerd dat het nationaal inkomen van een land beduidend meer op en neer gaat als het inkomen onder de bevolking ongelijker verdeeld is. Naast normen van fatsoen lijkt mij dat een extra hint richting de VS om toch wat te doen aan de daar heersende inkomensongelijkheid.

Leave a Reply

